KPN verkoopt belang HCCnet

KPN NV

KPN verkoopt belang HCCnet
Den Haag, 11-02-2002

KPN verkoopt zijn 70% belang in de Internet Service Provider HCCnet aan de vereniging HCC (Hobby Computer Club), die daarmee 100% van de eigendom verkrijgt.

De vereniging neemt tevens Promotime, uitgever van games-tijdschriften van KPN over.
De leden hebben hier zaterdag mee ingestemd.

KPN en HCC hebben in goed overleg besloten, dat de belangen van de HCC-leden en van KPN beter met elkaar sporen, wanneer KPN voortaan opereert als leverancier van diensten en niet langer als aandeelhouder. Daartoe gaan KPN en HCC een lange termijn commerciële relatie aan voor de levering van netwerkdiensten ten behoeve van de diensten die de HCC haar klanten biedt, zoals 0676 inbeldiensten, ADSL en Mxposure.

De afgelopen jaren zijn de internetdiensten van HCCnet aanzienlijk uitgebreid en is HCCnet uitgegroeid tot een ISP met meer dan 100.000 klanten en tot de 3e ADSL provider van Nederland. Sinds kort biedt HCCnet in samenwerking met KPN, Mxposure, een dienst die het voor kleine ISPs mogelijk maakt om ook ADSL aan hun klanten te bieden.