Persberichten district Binnensticht, 09.45 uur

Datum nieuwsfeit: 11-02-2002
Bron: Politie Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 11-02-2002 Persberichten district Binnensticht, 09.45 uur

Rijden onder invloed

ZEIST Tijdens de surveillance reden agenten over de Slotlaan. Ter hoogte van het Walkartpark kwam uit tegenovergestelde richting een voertuig rijden zonder verlichting. Toen de agenten de auto passeerden ontstak de bestuurder plotseling zijn verlichting.

Omstreeks 01.35 uur besloten de agenten het voertuig te controleren en gaven de bestuurder op de Middellaan een stopteken. Op het moment dat de agenten de 39-jarige vrouw uit Zeist aanspraken roken zij een sterke alcohollucht.

Na een eerste blaastest bleek dat de vrouw te veel gedronken te hebben en werd zij gevraagd mee te gaan naar het bureau. De vrouw weigerde uit haar voertuig te komen en pleegde verzet tijdens haar aanhouding. Op het bureau wees de ademanalyse uit dat zij 2,0 promille alcohol in haar lichaam had. Haar rijbewijs werd ingenomen en met een rijontzegging van tien uur werd zij naar huis gestuurd.

Alcoholcontrole

DE BILT In het kader van de actie Doe nuchter, rij alcohol vrij heeft de politie zondagmiddag een alcoholcontrole uitgevoerd op de Utrechtseweg.

Tussen 14.00 en 17.30 uur werden 237 voertuigen gecontroleerd. Voor één bestuurder schreef de politie een bekeuring uit voor het rijden onder invloed.