Persberichten district Rijn & Venen, 10.05 uur

Datum nieuwsfeit: 11-02-2002
Bron: Politie Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 11-02-2002 Persberichten district Rijn & Venen, 10.05 uur

50 km/u te hard

BREUKELEN Op zaterdag 9 februari is een automobilist bekeurd omdat hij veel te snel over de A2 reed.

Rond 23.30 uur zagen politiemensen een auto met aanhangwagen met een flinke snelheid over de linkerrijstrook van de A2 rijden. De 35-jarige bestuurder uit Alkmaar reed met en snelheid van 130 km/u, terwijl de maximum snelheid voor een auto met aanhangwagen 80 km/u is. De automobilist kreeg een stopteken bij de afrit Breukelen en werd bekeurd.

Carnavalsoptocht goed verlopen

MONTFOORT Op zondag 10 februari is de carnavalsoptocht goed verlopen.

Meerdere politiemensen werden bij de begeleiding van de tocht ingezet. Voordat de tocht een aanvang nam, werden de bestuurders van de carnavalswagens op alcohol gecontroleerd. Uit de blaastesten bleek dat geen van hen (teveel) had gedronken.

Er deden zich wel een aantal kleine incidenten voor. Voor de optocht viel een jongedame van een carnavalswagen en hield daar een pijnlijke elleboog aan over. Na een mitella en een biertje ging het weer een stuk beter met haar.

Na de optocht is een jongen van een wagen gevallen die op de terugtocht naar Oudewater was. Hij is met onbekend letsel per ambulance naar het Hofpoortziekenhuis in Woerden gebracht.