Mijn Rabobank maakt internetbank persoonlijker

Datum nieuwsfeit: 12-02-2002

RABOBANK NEDERLAND

Nieuwe Rabobanksite toegesneden op individuele wensen klant

Mijn Rabobank maakt internetbank persoonlijker

De Rabobanksite - www.rabobank.nl - is met ingang van deze week ingrijpend veranderd. De site is daardoor een stuk persoonlijker en toegankelijker geworden. Het vernieuwde www.rabobank.nl - met ruim 1 miljoen unieke bezoekers per maand de grootste internetbank in ons land - biedt klanten de mogelijkheid op individuele wensen toegesneden internationale, landelijke en lokale informatie in een persoonlijke site te combineren.

Deze service - onder de naam Mijn Rabobank - is terug te vinden in een persoonlijk snelmenu en handige diensten als een koersenmonitor, een schaduwportefeuille, persoonlijke e-berichten en lokale informatie. 'Met Mijn Rabobank gebruiken wij onze kennis en ervaring om de persoonlijke dienstverlening die wij gewend zijn te geven via de kantoren, nu ook via internet, e-mail en SMS aan te bieden', aldus Marc Cootjans, manager Virtuele Rabobank.

Mijn Rabobank
Mijn Rabobank is de persoonlijke versie van www.rabobank.nl. Met Mijn Rabobank kunnen klanten zelf een snelmenu aanmaken, waarmee zij toegang hebben tot hun favoriete pagina's en diensten. Zo kunnen beleggers bijvoorbeeld direct op de pagina komen met de voor hen relevante koersen en is er een directe link naar de transactiemodules Betalen & Sparen of Beleggen. Via Mijn Rabobank wordt ook de informatie van de eigen lokale Rabobank direct bereikbaar: van openingstijden, telefoonnummers tot regionale informatie en activiteiten. Zo worden de lokale wortels van de Rabobank ook via de landelijke site voelbaar.

Gebruikersnaam en wachtwoord
Om Mijn Rabobank aan te maken is een gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Daarmee worden klanten de volgende keer automatisch herkend en komen ze automatisch op hun persoonlijke site. Deze is te herkennen aan de naam van de klant en de lokale Rabobank en het eigen snelmenu. Ook bezoekers van www.rabobank.nl die niet bij de Rabobank bankieren en bijvoorbeeld op de hoogte gehouden willen worden van beursnieuws of een snelmenu willen samenstellen, kunnen een persoonlijk profiel aanmaken.

Persoonlijk in een virtuele omgeving
Marc Cootjans, manager Virtuele Rabobank, licht toe: 'Zo krijgt persoonlijke dienstverlening ook inhoud in een virtuele omgeving. Onze klanten kiezen via Mijn Rabobank de informatie die z¡j het meest relevant vinden voor hun persoonlijke situatie, inclusief hun keuze uit alle regionale informatie die door hun lokale Rabobank wordt aangeboden. Uiteraard blijven we gebruik maken van de huidige beveiliging voor transacties, zoals betalen & sparen of beleggen. Deze beveiliging is geregeld via de Random Reader, een kaartlezer die met behulp van pinpas en pincode een elektronische handtekening berekent.'

Diensten voor beleggers
Voor beleggers heeft Mijn Rabobank een persoonlijke koersenmonitor. Per SMS of e-mail houdt de Rabobank hen op de hoogte van beursnieuws en aandelenkoersen. Interessant voor startende beleggers is de mogelijkheid een zogeheten schaduwportefeuille op te bouwen. Zonder werkelijk te investeren kunnen beleggers toetsen of hun beslissingen tot rendement leiden. Met persoonlijke e-berichten blijft de klant op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs. De klant kan zelf aangeven in welke aandelen of onderwerpen hij/zij geïnteresseerd is en krijgt vervolgens via e-mail of SMS daarover actuele berichten.

Voor meer informatie:

Roel van Veggel
Rabobank Nederland
Directoraat Communicatie
Croeselaan 18, 3521 CB Utrecht
Postbus 17100, 3500 HG Utrecht
tel.(030) 216 87 66
(r.b.veggel@rn.rabobank.nl)
fax(030) 216 19 16

Over de Rabobank Groep
De Rabobank Groep is een brede financiële dienstverlener. Door de coöperatieve grondslag is de Rabobank Groep er primair voor de klant. Alle onderdelen van de Groep werken nauw samen om de klanten tegen de best mogelijke prijskwaliteitsverhouding een breed pakket aan te bieden van financiële diensten en producten zoals betalen, sparen, lenen, verzekeren en beleggen. De Groep bestaat uit 376 zelfstandige lokale coöperatieve Rabobanken met gezamenlijk ruim 825.000 leden en uit bekende dochterondernemingen als Robeco, Interpolis, Schretlen en Co, Effectenbank Stroeve, Rabobank International, De Lage Landen, Rabo Vastgoed en Gilde Investment. Internationaal is de groep met 142 vestigingen vertegenwoordigd in 38 landen. De Rabobank heeft de hoogste waarderingen voor kredietwaardigheid van de grote ratinginstituten. De Rabobank Groep heeft op de Nederlandse thuismarkt 9 miljoen particuliere en zakelijke klanten en is marktleider op vrijwel alle gebieden van financiële dienstverlening.

12 feb 02 15:47