GroenLinks wil overleg over bijna-ramp in Tiel

Datum nieuwsfeit: 14-02-2002

GroenLinks

GroenLinks wil overleg met Pronk en De Vries over bijna-ramp in Tiel

14 februari 2002

Naar aanleiding van de bijna-ramp in Tiel en berichten over het gebrekkige optreden van de gemeente Tiel wil GroenLinks informatie van de ministers van VROM en Binnenlandse Zaken. Hugo van der Steenhoven heeft via de commissie VROM gevraagd om een brief van de bewindslieden en wil volgende week hierover een debat.

Bijlage: brief aan de commissie VROM

Aan de voorzitter van de vaste kamercommissie VROM,

dhr Th.A.M. Meijer

Den Haag, 14 februari 2002

Beste Theo,

Naar aanleiding van het instorten van het parkeerdek bij Van der Valk-motel Tiel willen wij de commissie via jou voorstellen om snel na het reces een algemeen overleg te houden met de ministers Pronk en De Vries over deze bijna-ramp en de manier waarop het gemeentebestuur van Tiel is omgegaan met handhaving en controle van de benodigde vergunningen.

Tevens lijkt het ons een goede zaak dat de vaste kamercommissie aan beide ministers een brief vraagt met informatie over de rol van Van der Valk, de aannemer/bouwer van de parkeergarage, de gemeente en de controle daarop van de landelijke overheid.

Als de andere leden van de commissie er geen bezwaar tegen hebben zou dit verzoek zo snel mogelijk aan de beide ministers kunnen worden overgebracht.

Met vriendelijke groet,

namens de GroenLinksfractie

Hugo van der Steenhoven

Meer weten? E-mail (info@groenlinks.nl)