Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Verkiezingscampagnes in de twintigste eeuw

Datum nieuwsfeit: 15-02-2002
Bron: Rijksuniversiteit Groningen
Zoek soortgelijke berichten

Rijksuniversiteit Groningen

En dan barst de strijd weer los... De verkiezingscampagnes in de twintigste eeuw

"De meeste partijen hebben hun schoonste voortbrengselen op 't gebied der plakkaatkunst gereserveerd voor de laatste week. De hele stad ziet er bont van. De muren lijken de wanden van de tentoonstellingszaal waar een expositie van 'kunst en politiek' gehouden wordt", aldus het Algemeen Handelsblad aan de vooravond van de Tweede-Kamerverkiezingen van juli 1929.

Vlag en fakkel, kruis en zwaard

De politieke en maatschappelijke context van de verkiezingscampagnes is in de 20ste eeuw ingrijpend veranderd. De verkiezingsaffiches weerspiegelen deze ...

Dit waren de eerste 100 woorden van de door u opgevraagde pagina uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Na betaling kunt u het hele persbericht lezen.
Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen




reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie