Groeiende belangstelling Suzuki automaat

AutoRai

15-2-2002

Groeiende belangstelling Suzuki automaat

De Nederlandse automobilist kiest steeds vaker voor een auto met automatische transmissie. Vanaf 1998 is het percentage automaten jaarlijks gegroeid met ongeveer 10% tot een aandeel van 13% in 2001.

Suzuki heeft aanzienlijk bijgedragen aan de stijgende vraag naar deze comfortverhogende voorziening. Niet alleen bij grote autos en middenklassers, maar ook bij compacte autos. Maar liefst twintig procent van alle in 2001 verkochte Suzukis was uitgerust met een automaat. Een groei van ruim 25% ten opzichte van 2000.

Dit uitstekende resultaat komt mede doordat Suzuki alle modellen met een automatische transmissie aanbiedt. De importeur van Suzuki, B.V. NIMAG, noemt verder de aantrekkelijke prijs en de prettige, comfortabele rijeigenschappen als reden voor het succes.

Voordeligste automaat van Nederland

De huidige generatie automatische transmissies biedt nog meer comfort en is bijna net zo zuinig als de versies met conventionele versnellingsbakken, aldus Marten Loedeman, Manager Sales & Marketing van B.V. NIMAG. Daarom kiezen steeds meer van onze klanten voor deze optie. Bovendien bieden wij de automatische transmissie tegen een relatief geringe meerprijs aan.

Een fraai voorbeeld hiervan is de onlangs verlaagde meerprijs van de automaat in de Suzuki Alto. De optie kost 800 euro en dit betekent dat Suzuki de voordeligste automaat van Nederland aanbiedt. De Alto 3-deurs automaat komt op 7.799 euro.