NVJ vergelijkt vijf sociale plannen bij dagbladbedrijven

Datum nieuwsfeit: 17-02-2002
Bron: Nederlandse Vereniging van journalisten

Nederlandse Vereniging van journalisten

NVJ vergelijkt vijf sociale plannen

Een goede mobiliteitsregeling voor boventallige werknemers wordt een steeds belangrijker onderdeel van een sociaal plan. Dit blijkt uit de vergelijking die NVJ maakte van vijf sociale plannen bij dagbladbedrijven. De vereniging sloot, samen met andere bonden, sociale plannen af in 2001 en begin 2002. Ouderenregelingen hebben dikwijls een centrale plaats in een sociaal plan. Maar het aantal ouderen dat kan afvloeien is meestal gelimiteerd binnen een bedrijf. Deze kwestie wordt daarom vaak ondervangen met een aantrekkelijke vrijwillige vertrekregeling voor boventalligen.

De NVJ is te spreken over de ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen