Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Reclame Code vleesreclame pve/ikb is misleidend

Datum nieuwsfeit: 18-02-2002
Bron: Stichting Wakker Dier
Zoek soortgelijke berichten

STICHTING WAKKER DIER

Reclame Code: VLEESRECLAME PVE/IKB IS MISLEIDEND

Amsterdam, 18 februari 2002; De Reklame Code Commissie acht de reklame van het Voorlichtingsbureau Vlees in het jongerenblad 'Break Out' misleidend. Daarmee stelt ze Wakker Dier in het gelijk die zich erg stoort aan de misleidende reklame-campagne voor PVE/IKB-varkensvlees. In de reklame werd ten onrechte gesuggereerd dat vlees nodig is om gezond te blijven. Deze misleiding acht Wakker Dier des te kwalijker aangezien het gericht is op jongeren. Het voorlichtingsbureau vlees voert sinds enige tijd een reklame-campagne voor PVE/IKB-varkensvlees. Daarin wordt met algemene termen als 'extra ...

Dit waren de eerste 100 woorden van de door u opgevraagde pagina uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Na betaling kunt u het hele persbericht lezen.
Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen




reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie