Kopstukken binnen Kunstmatige Intelligentie op ICT symposium

Ingezonden persbericht

Kopstukken binnen Kunstmatige Intelligentie op ICT symposium

AI symposium 'Brain Storm' op 20 februari, Universiteit Twente

ENSCHEDE, 20020211 -- Internationale toponderzoekers vanuit de universitaire onderzoeksgemeenschap en het bedrijfsleven geven 20 februari aanstaande hun visie op diverse werkgebieden binnen de Artificial Intelligence tijdens het symposium 'Brain Storm'. Onder andere Hugo de Garis, Daniel Thalmann en Mike Wooldridge verzorgen dan een lezing over de onderwerpen Artificial Brain Building, Virtual Humans en Multi-Agent Systems.

Het symposium gaat in op de mogelijkheden en onmogelijkheden van AI. Onder leiding van Thijs Chanowski (Medialab) zullen sprekers aantreden als Hugo de Garis (Utah State University), Daniel Thalmann (Computer Graphics Lab, Zwitserland en Canada), Mike Wooldridge (University of Liverpool), Richard Evans (Lionhead Studios, London) en Arjan van Hessen (Universiteit Twente / IP-Globalnet).

Daarnaast gaan organisaties als PriceWaterhouseCoopers, TNO Multimedia en Green Dino in op toepassingen van AI, als Datamining, Information Retrieval en Neurale Netwerken. Enkele demonstraties zullen dit geheel aanvullen.

Aan het einde van de dag vindt een discussieforum plaats waarbij de deelnemers kunnen discussiëren met de sprekers over een verscheidenheid aan onderwerpen.

In het verleden waren er hoge verwachtingen op het gebied van AI. Deze verwachtingen konden echter niet worden waargemaakt. Tegenwoordig heeft men een realistischer beeld van het vakgebied en de mogelijkheden.

Deze toepassingsmogelijkheden van AI zijn bij het bedrijfsleven nog vaak onderbelicht. Brain Storm probeert de deelnemers inzicht te geven in de concrete toepassingen, waarbij AI strategisch voordeel op kan leveren.

Geïnteresseerden kunnen zich inschrijven op de website www.brain-storm.nu of door het sturen van een e-mail naar info@brain-storm.nu.

Noot voor redacties