Uitreiking herinneringsmedaille Luchtmachtbasis De Peel

Uitreiking herinneringsmedaille Luchtmachtbasis De Peel

18-02-2002

Persbericht van het Ministerie van Defensie DV/PB10

Generaal-majoor F.W. Oliemans, Commandant Tactische Luchtmacht, reikt woensdag 20 februari a.s. op luchtmachtbasis De Peel aan 28 militairen de Herinneringsmedaille Vredesoperaties uit. Het betreft militairen van het 651 Object Grond Verdediging (OGRV)-peloton. Zij ontvangen de herinneringsmedaille voor hun missie in voormalig Joegoslavië.

Het OGRV-peloton zorgde in de periode van juli tot en met december 2001 voor de bewaking en beveiliging van het Helikopterdetachement SFOR 2 in Split.

Aansluitend aan de medaille-uitreiking wordt het 651 OGRV-peloton officieel opgeheven. Door reorganisatie krijgt het personeel een andere functie op luchtmachtbasis De Peel of wordt ingedeeld bij een ander OGRV-peloton op één van de drie F-16 vliegbases, zijnde Leeuwarden, Twenthe of Volkel.