Wet voorzieningen gehandicapten (Wvg)

Datum nieuwsfeit: 20-02-2002

Federatie van Ouderverenigingen

Wvg

20 februari 2002

Wet voorzieningen gehandicapten (Wvg)

De FvO, CG-Raad en de Ouderenbonden (CSO) zijn nog altijd in overleg met het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten over het Wvg protocol. Inmiddels naderen we het eindstadium. Op 18 februari heeft het laatste ambtelijk overleg plaatsgevonden. Hier heeft de FvO laten weten dat de voorstellen die er op dat moment over vervoer lagen niet acceptabel waren. Gelet op de randvoorwaarde dat er geen geld bijkomt in het macrobudget zijn er al belangrijke punten gesneuveld waarom de FvO vroeg. Daaronder waren het logeerbaar maken van de ouderlijke woning en het opheffen van het primaat van verhuizen. Wij willen daarom over vervoer geen verdere concessies doen.
Onze wensen inzake vervoer zullen nu aan de minister worden voorgelegd. Hij zal nu knopen moeten doorhakken. Is hij bereid om ons tegemoet te komen? Dan is het de bedoeling dat er nog een bestuurlijk overleg plaatsvindt over dit waarschijnlijk laatste concept-protocol. De FvO en de andere gebruikersorganisaties zullen dan de minister mondeling en schriftelijk laten weten wat zij van het dan voorliggende protocol vinden. Het wordt nog een spannende week!