Datum nieuwsfeit: 20-02-2002

Federatie van Ouderverenigingen

20 februari 2002

Evaluatie Wsw

Recent is de evaluatie van de Wet sociale werkvoorziening in de Tweede Kamer besproken. De minister is niet voornemens wijzigingen in de Wet aan te brengen gelet op de nog korte regeringsperiode. Wel is toegezegd dat er verkenningen zullen klaarliggen voor de kabinetsformatie naar een door het NOSW gewenste kaderwet gesubsidieerde arbeid. Tevens zal daar de samenhang met andere wetten bij worden betrokken, zoals de Wet REA, WAO/WAZ/Wajong en AWBZ-dagbesteding.
Verder is de minister voornemens de indicatie voor de Wsw onder te brengen bij de Centra voor Werk en Inkomen. Tevens zal worden nagedacht over onafhankelijke informatievoorziening en ondersteuning. De FvO zal met de CG-Raad deze verkenning proberen te beïnvloeden; onder andere door deelname aan een expertmeeting die Sociale Zaken organiseert.