Wereldbeker vierspannen wordt uitgebreid

Wereldbeker vierspannen wordt uitgebreid

20/02/2002

Vigo (Esp), 20 februari 2002
Afgelopen weekeinde is in het Spaanse Vigo een tussentijdse evaluatie gehouden over de wereldbeker voor vierspannen. De vijf menners die in Bordeaux deelnamen aan de wereldbekerwedstrijd waren op uitnodiging van de organisatie doorgereisd naar Vigo, waar tijdens de wereldbekerwedstrijd voor springruiters ook drie dagen een indoor marathon op het programma stond.
De organisatie van het Spaanse concours reageerde dolenthousiast op de spectaculaire show van de vierspanrijders die het publiek op de banken wist te krijgen. In overleg met Wereldbekerdirecteur Max Ammann werd besloten om Vigo volgend seizoen toe te voegen tot het wereldbekercircuit.
Naar alle waarschijnlijkheid zal er volgend jaar ook een finale plaatsvinden, waar de beste vijf menners aan de start zullen verschijnen. Göteborg wordt genoemd als mogelijke finalekandidaat. Kijk voor de uitslag van het mennen in Vigo op:

www.hoefnet.nl/vswmn/pages/uitslagen02/vigo.htm