Persberichten Regiopolitie Groningen 22-02-2002

Datum nieuwsfeit: 22-02-2002
Bron: Politie Groningen

Korps: Groningen, plaats: Winschoten 22-02-2002 Twee doden en gewonde bij ongeval
Vrijdag 22 februari 2002

Frontale botsing Oostwolderweg.

Bij een frontale botsing tussen twee personenautos op de Oostwolderweg in Winschoten zijn vrijdagmiddag twee mensen om het leven gekomen. Het ongeval gebeurde toen één van de slachtoffers, een 56-jarige vrouw uit Nieuw Vennep, door nog onverklaarbare oorzaak met haar auto in een bocht op de verkeerde weghelft terechtkwam. Ze kwam daar frontaal in botsing met een haar tegemoetkomende auto, bestuurd door een 26-jarige man uit Midwolda. De vrouw liep bij het ongeval ernstig hoofd- en borstletsel op. Ze overleed ter plaatse aan haar verwondingen. De passagier van de automobilist uit Midwolda, een 33-jarige man uit Oostwold, gemeente Scheemda, liep bij het ongeval zware inwendige verwondingen alsmede hoofdletsel op. Ook hij overleed ter plaatse aan zijn verwondingen. De Midwolder automobilist liep hoofd, borst, nek- en beenletsel op. Hij is voor behandeling naar een ziekenhuis gebracht. Beide autos raakten zwaar beschadigd en zijn door een bergingsbedrijf afgevoerd. De Oostwolderweg is ongeveer twee uur voor alle verkeer afgesloten geweest. De brandweer moest er aan te pas komen om het door olie en koelvloeistof vervuilde wegdek schoon te spuiten. Uit het eerste politieonderzoek is gebleken dat alle drie de slachtoffers vrijwel zeker geen autogordel hebben gedragen. Een nader onderzoek naar de toedracht van het ongeval volgt.

Inlichtingen: Afdeling Communicatie, 0900 - 8844 ( 0.13 euro p/m/ ).