Politiebericht Flevoland 22-02-2002

Korps: Flevoland, plaats: gehele regio 22-02-2002 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Evert Onink, 06-5140 1953

Aanrijdingen met gewonden
ALMERE Op de kruising van de Hogering met de Contrabasweg remde donderdagmorgen een 46-jarige automobilist uit Almere voor het rode verkeerslicht. Een achter hem rijdende 34-jarige automobilist uit Lelystad merkte dat te laat en reed achterop de auto van de Almeerder. De Almeerder is door de brandweer uit zijn auto bevrijd. Beide bestuurders zijn met onbekend letsel overgebracht naar het Flevoziekenhuis.

ALMERE Op de kruising van de Hogering met de Audioweg gebeurde donderdagmiddag hetzelfde. De voorste bestuurder, een 37-jarige man uit Almere, is met nekklachten overgebracht naar het Flevoziekenhuis. De achteroprijdende bestuurder, een 21-jarige inwoner van Almere, liep geen letsel op.

LELYSTAD Een 40-jarige automobilist uit Lelystad verleende donderdagmiddag op een kruising van de Pascallaan met de Pascallaan (er zijn meerdere kruisingen op dezelfde weg) geen voorrang aan een 34-jarige automobilist, eveneens uit Lelystad. Beide bestuurders zijn met onbekend letsel overgebracht naar het Zuiderzeeziekenhuis.

Vuurwapenbezit
LELYSTAD De politie heeft donderdagmiddag op de Houtribweg een auto laten stoppen, omdat de bestuurder, een 40-jarige inwoner van Lelystad, verdacht werd van vuurwapenbezit. De man en drie vrouwelijke passagiers zijn uit de auto gehaald en aangehouden. In de woning van de mannelijke verdachte werd een verboden gaspistool aangetroffen. Na verhoor zijn de verdachten in vrijheid gesteld.