Koninklijke onderscheiding voor brandweerman in Best

Datum nieuwsfeit: 22-02-2002

22-02-2002
Koninklijke onderscheiding voor T. van der Wegen

Bij gelegenheid van zijn afscheid als lid van de gemeentelijke vrijwillige brandweer is de heer T. van der Wegen benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. Loco-burgemeester drs. P. Gondrie reikt hem de bijbehorende versierselen uit op vrijdag 22 februari 2002 tijdens de jaarlijkse feestavond voor de leden van het brandweerkorps.

De heer Van der Wegen is ruim 32 jaar actief geweest als brandweerman, waarbij soms onder levensbedreigende situaties gehandeld moest worden. Op 1 januari 1977 trad de heer Van der Wegen toe tot de gemeentelijke vrijwillige brandweer Best in de rang van brandwacht 1e klasse. Voor die tijd was hij reeds vanaf 1969 lid van de vrijwillige bedrijfsbrandweer van Bata Schoenfabrieken in Best. Tot de opheffing in 1981 is hij lid gebleven van dit korps.
Binnen het korps van de gemeentelijke vrijwillige brandweer Best is de heer Van der Wegen actief geweest als brandweerman in de uitrukdienst; vanaf 1979 in de rang van hoofdbrandwacht. De laatste 10 jaar heeft hij deel uitgemaakt van de begeleidingscommissie voor oefeningen, met name op het gebied van EHBO-activiteiten.
Naast zijn lidmaatschap van de gemeentelijke vrijwillige brandweer Best is de heer Van der Wegen 17 jaar E.H.B.O.-er geweest bij de Bata Schoenfabrieken in Best. Vanaf de oprichting in 1998 is hij ook lid van de Bedrijfshulpverleningsorganisatie bij Bata Industrials (voorheen Bata Schoenfabrieken Best).