FNV Bondgenoten onaangenaam verrast door plannen AKZO Nobel

Datum nieuwsfeit: 22-02-2002

FNV BONDGENOTEN

FNV Bondgenoten onaangenaam verrast door plannen AKZO Nobel

FNV Bondgenoten is onaangenaam verrast door de vrijdagochtend gepresenteerde plannen van AKZO Nobel om 1500 banen te schrappen in de chemiedivisie. Bestuurder Ben Roodhuizen van FNV Bondgenoten: 'Voor de zoveelste keer verrast AKZO ons via de media met negatieve cijfers over de werkgelegenheidsontwikkeling, erg vervelend'.

Met de komst van Wijers als voorzitter van de Raad van Bestuur hoopt Roodhuizen in de toekomst op beter overleg met AKZO. Roodhuizen kent Wijers als een communicatief sterke persoon die open lijkt te staan voor overleg met de bonden.

Juist vandaag heeft FNV Bondgenoten AKZO schriftelijk te laten weten zich ernstig zorgen te maken over de werkgelegenheid bij AKZO in Hengelo. Uitspraken eerder deze week van Paul Rosenmuller en minister Pronk beloven weinig goeds voor de werkgelegenheid. Roodhuizen: Men lijkt weinig rekening te houden met de werknemers in Hengelo en de zorg voor hun werkgelegenheid. De werknemers lijken in een malle molen van milieu- en veiligheidszorg, investeringskosten en verdediging van de marktpositie terecht te zijn gekomen; mogelijk aangevuld met een politiek sausje in verkiezingsstrijd'.

Aanstaande maandag zal FNV Bondgenoten in een bespreking met de directie van AKZO Nobel om opheldering vragen over de werkgelegenheidsontwikkeling.

Meer informatie:
Ben Roodhuizen, bestuurder FNV Bondgenoten, 06-53755118 Ingrid van den Berg, voorlichter FNV Bondgenoten, 030-2738478

22 feb 02 11:20