Minder geld voor filebestrijding onacceptabel

RAI VERENIGING

BOVAG en RAI: Minder geld voor filebestrijding onacceptabel

Het vooruitzicht dat de overheid minder geld heeft voor filebestrijding is slecht nieuws voor alle Nederlanders en voor het Nederlandse bedrijfsleven. De Stichting BOVAG-RAI Mobiliteit wijst er in een eerste reactie op dat de eerder toegezegde miljarden nodig zijn om achterstanden in de weginfrastructuur weg te werken en om nieuwe problemen te voorkomen. Eerder al pleitten BOVAG en RAI voor 4,5 miljard Euro extra voor weginfrastructuur in de komende kabinetsperiode. Beide organisaties stellen dit omdat de (concept) verkiezingsprogrammas van de grote politieke partijen een ernstig gebrek aan visie, aandacht en toewijzing van geld voor de weginfrastructuur in ons land vertonen.

BOVAG en RAI benadrukken dat er een onlosmakelijke relatie bestaat tussen de groei van de Nederlandse economie en de groeiende behoefte aan mobiliteit. Door deze relatie is het absoluut noodzakelijk om te blijven investeren in de mobiliteitsinfrastructuur. Wat dat betreft sluiten BOVAG en RAI zich aan bij de reactie van VNO-NCW die verdere verbetering en uitbouw van de infrastructuur (weg, spoor en water) onontbeerlijk vindt.

Einde bericht

Voor meer informatie:
BOVAG, Rob Boon, tel. 0303 6595211 of 06 51383309 RAI Vereniging, Cees Boutens, tel. 020 5044949 of 06 53212633

Amsterdam/Bunnik, 22 februari 2002

22 feb 02 13:09