Nieuw voorzittersduo voor FEFCO

INFO CENTRUM PAPIER EN KARTON

Nieuw voorzittersduo voor FEFCO

Brussel, 21 februari 2002

De Europese brancheorganisatie van golfkartonproducenten FEFCO heeft de Italiaan Valerio Brusamarello tot haar nieuwe voorzitter en de Nederlander Wim Hoebert (directeur van Kappa De Zeeuw Golfkarton in Eerbeek) tot vice-voorzitter gekozen.

De benoemingen komen op een voor de verpakkingsindustrie belangrijk moment gezien de snelle ontwikkelingen op het gebied van voedselveiligheid.
De initiatieven van de FEFCO op het gebied van het hygiënisch produceren van golfkarton, welke in samenwerking met levensmiddelenindustrieën en retailers zijn ingezet, zullen de positie van golfkarton als optimaal verpakkingsmateriaal verder versterken.

De rol van golfkarton als verpakkingsmateriaal is in de loop van de tijd steeds belangrijker geworden. De flexibele eigenschappen van golfkarton blijken in de supply chain steeds nieuwe oplossingen te kunnen leveren. Ook vanuit milieuoogpunt verdient golfkarton veelal de voorkeur boven andere alternatieven. Aan de ene kant wordt bij het productieproces een bedrijsfinterngerichte aanpak gehanteerd ter vermindering van energiegebruik en afvalstoffen onder meer in de vorm van emissies naar water, bodem en lucht. Aan de andere kant wordt bij de productie van golfkarton gebruik gemaakt van meer dan 75% papier gebruikt papier (gemaakt uit ingezameld materiaal). Daarmee is de golfkartonindustrie een belangrijke stofzuiger voor oud-papier.

Voor meer informatie:
Vereniging Golfkarton, de heer T. Schrijver