Real Software - verkoopt Infoplex Durdaut & Jassman GmbH in het kade..

Datum nieuwsfeit: 25-02-2002
Bron: Euronext Brussels

Euronext Brussels

Persberichten - 26/02/2002

Real Software - verkoopt Infoplex Durdaut & Jassman GmbH in het kader van verdere stroomlijning bedrijfsstructuur naar één groep

Kontich, 25 februari 2002. Real Software NV heeft een akkoord gesloten over de verkoop van Infoplex Durdaut & Jassmann GmbH (Infoplex) aan IMS Health, een leverancier van informatica-oplossingen en advies voor de farmaceutische en gezondheidssector. Infoplex, gevestigd in Frankfurt (Duitsland) ontwikkelt software en biedt advies en opleiding voor EDP-systemen. Het bedrijf is vooral gekend voor de ontwikkeling van software die gebruikt wordt voor de bewerking, analyse en het creëren van rapporten van grote hoeveelheden anonieme patiëntgegevens onder de naam Knowledge Manager. De verkoop gebeurde in het kader van het strategisch herstructureringsplan van Real Software. Doelstelling van dit plan is onder meer om het bedrijf te laten evolueren van een confederatie van bedrijven naar één hechte groep, met een focus op continentaal Europa. Het afstoten van entiteiten die niet meer tot de core business behoren is onderdeel van de heroriëntatie. Eerder werden al Shire Systems UK, Falcon Software en Real Software UK Ltd. uit de consolidatiekring verwijderd. Ook voor een aantal andere niet-strategische units werd een verkoopsproces ingezet. Over Real Software NV Real Software is opgericht in 1986. Tijdens de eerste jaarhelft van 2001 realiseerde de groep een geconsolideerde operationele winst van 9,3 miljoen euro op een totale geconsolideerde omzet van 103,9 miljoen euro, wat een EBIT-marge geeft van 9%. De Real Software Groep telt momenteel 1750 medewerkers. De groep biedt een volledig gamma softwarediensten aan, gaande van de ontwikkeling en de implementatie van eigen producten, projecten op maat en outsourcing tot advies, implementatie en verkoop met betrekking tot producten van derden, zoals SAP en JD Edwards. Het bedrijf exporteert Belgische technologie naar o.a. Luxemburg, Nederland, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland. Tot de klantenportfolio behoren bedrijven als Du Pont de Nemours, GIB, Johnson & Johnson, Merck Sharp & Dohme, Biogen, Renault, de Parijse Metro, TF1, EDF - Electricité de France, SNCF, PTT Post, NedCar, Philips, Bandag, Goodyear en Fortis Bank.

Bron: Real Software
Provider: Euronext Brussels