Politiebericht Utrecht: district Lekstroom 25-02-2002

Datum nieuwsfeit: 25-02-2002
Bron: Politie Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 25-02-2002 Persberichten district Lekstroom, 09.45 uur

Veel te snel

NIEUWEGEIN Op zondag 24 februari moest een automobilist na een forse snelheidsovertreding zijn rijbewijs inleveren.

Rond 13.30 uur surveilleerde politiemensen in een onopvallende politiewagen op de Laagravenseweg. Zij zagen daar een 36-jarige Houtense automobilist met een pittige snelheid rijden. De politiemensen gingen achter de auto aan en constateerden dat de man met een (al gecorrigeerde) snelheid van 141 km/u reed, terwijl ter plaatse een maximum snelheid van 80 km/u geldt.

De bestuurder werd aan de kant van de weg gezet. Gezien de forse snelheidsoverschrijding werd zijn rijbewijs ingevorderd en tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.

Auto van de dijk

NIEUWEGEIN In de nacht van zondag 24 op maandag 25 februari is een automobilist met zijn auto de dijk afgereden en op de kop beland.

Rond 01.45 uur kreeg de politie de melding dat op de Lekdijk West een auto van de dijk was geraakt. Ter plaatse bleek dat een 28-jarige automobilist uit Lopik met zijn auto over de Lekdijk West had gereden, komende uit de richting van de A2 en gaande in de richting van Lopik. Ter hoogte van het klaphek raakte hij de macht over het stuur kwijt, botste tegen een lantaarnpaal en kwam vervolgens met de auto op de kop tot stilstand. De bestuurder liep geen verwondingen op en kon zelf uit de auto klimmen. De auto is door een takelbedrijf weggesleept. De Lopikker moest ter plaatse een blaastest afleggen. Hij bleek niet (teveel) te hebben gedronken.