'De Gouden IJscoupe 2002'

Koninklijk Horeca Nederland

Persbericht Stichting Activiteiten FastFood & IJsbedrijven 27 februari 2002

'De Gouden IJscoupe 2002'

Vianen, 27 februari 2002 - Marjo Janssen van IJssalon Florence uit Nederweert is winnaar geworden van de door de Stichting Activiteiten FastFood & IJsbedrijven georganiseerde vakwedstrijd. De Gouden IJscoupe met de creatie Robinson Expeditie. Deze vakwedstrijd werd gehouden tijdens de tweede dag van IJsvak in Motel Vianen te Vianen.

De opdracht van de vakwedstrijd 'De Gouden IJscoupe' was om in zeven minuten tijd vier identieke ijscreaties te maken, bestaande uit minimaal drie ijssoorten. En ijssoort diende in ieder geval Bananenijs te zijn.

De jury beoordeelde op onder andere smaakcombinatie, kleur, presentatie en originaliteit.

Naast een oorkonde bokaal en een medaille heeft de winnaar een geldbedrag van 225.00 gewonnen. De tweede prijs ging naar Dominiek van de Meulen van IJssalon de Zevende Hemel uit Neer-Linter en ontving naast een oorkonde, bokaal, medaille en een geldprijs van 115.00.

De derde prijs was voor Wim Wolters van IJssalon onder de Bogen uit Roermond. Ook hij ontving een oorkonde, bokaal, medaille en een geldbedrag van 60.00.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties