Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 27-02-2002

Datum nieuwsfeit: 27-02-2002
Bron: Politie Limburg-Noord

Korps: Limburg-Noord, plaats: Venlo 27-02-2002 Mediabericht 27 februari 12.00 uur

Bergen Inbraak in vrachtwagens

BERGEN Bij een transportbedrijf op industrieterrein De Flammert zijn zeven vrachtwagens doorzocht. Dozen in de wagens werden geopend en de inhoud doorzocht. De eigenaar van het bedrijf kan nog geen informatie geven over eventuele buit. Het komt regelmatig voor dat onbekenden s nachts het terrein betreden en de geparkeerde vrachtwagens opensnijden en doorzoeken. Ongeveer tien weken geleden vond eveneens diefstal uit vrachtwagens van dezelfde firma plaats. De daders vernielden het hek rond het bedrijfsterrein. De politie heeft inmiddels een aangifte van de vernieling opgenomen.

Venlo Poging tot tasjesroof

VENLO Een 81-jarige inwoonster van Venlo heeft aangifte gedaan van een poging tot tasjesroof. De vrouw werd dinsdagmiddag op de Grote Kerkstraat door een meisje belaagd, die een poging deed de handtas van de vrouw weg te grissen. Omdat het slachtoffer naar het meisje sloeg liet zij los en rende weg. Omstreeks 13.30 uur liep het bejaarde slachtoffer via het paadje langs de St. Martinuskerk in de richting van het Ald Weishoes op de Grote Kerkstraat. Vanuit die richting liepen haar twee blonde, ongeveer 16-jarige meisjes voorbij. Toen de vrouw omkeek zag ze dat een van de meisjes op haar toerende en haar tas vastpakte. De poging mislukte door de weerstand van het slachtoffer en beide meisjes verdwenen.