Politiebericht Limburg-Zuid: Maastricht 27-02-2002

Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 27-02-2002
Persberichten district Sittard (HP 12.35 uur) Woensdag 27 februari 2002

Sittard, inbraak in café:
Op dinsdag 26 februari 2002 heeft in een café gevestigd aan de Tudderenderweg te Sittard een inbraak plaatsgevonden. De uitbater en de politie werden gisteravond omstreeks 21.15 uur gewaarschuwd dat het alarm van het café inwerking was getreden. Bij onderzoek bleek dat er een inbraak plaatsgevonden had. Aan de achterzijde van het café werd op de eerste etage een rolluik geforceerd waarna de inbreker zich de toegang tot het woongedeelte en vervolgens ook het café verschafte. De woning en het café werden geheel doorzocht waarbij een behoorlijke ravage werd achtergelaten. Ontvreemd werd onder andere de inhoud van de in het café staande gokkasten en de spaarkas, alsmede een kluis met daarin een nog onbekend geldbedrag. De politie stelt een verder onderzoek in.

Sittard, woninginbraak:
In een woning aan de Eisenhouwerstraat te Sittard heeft dinsdag 26 februari 2002 een diefstal plaatsgevonden. De bewoonster had afgelopen zaterdag de sleutels van haar woning verloren en bemerkte gistermiddag dat iemand van deze sleutels onrechtmatig gebruik had gemaakt. Bij haar thuiskomst omstreeks 15.00 uur zag zij dat er diverse spullen uit haar woning verdwenen waren. Zo werden onder andere haar telefoon met oplader, autopapieren, een GSM en de sleutels van haar auto gestolen. Het slachtoffer heeft van de diefstal bij de politie aangifte gedaan.

Beek, inbraak:
Dinsdag 26 februari 2002 heeft in een bedrijf gevestigd aan de Australielaan te Beek een inbraak plaatsgevonden. De Koninklijke Marechaussee trof gisteravond omstreeks 21.45 uur op hun surveillance rond het vliegveld op de Amerikalaan te Beek een voertuig aan terwijl de bestuurder in geen velden of wegen te bekennen was. Bij de aangetroffen bestelbus stond een kruiwagen met daarop een grote hoeveelheid gereedschappen. Samen met de gewaarschuwde politie werd een onderzoek in de omgeving ingesteld. Daarbij werd gebruik gemaakt van de kwaliteiten van een politiehond. Deze trof een spoor aan dat leidde naar een opengeknipte omheining van een bedrijf waar een opengebroken container werd aangetroffen. Daarin werd een opengebroken kluis aangetroffen waaruit vermoedelijk de aangetroffen gereedschappen uit afkomstig waren. Een inbreker werd niet aangetroffen. Wel vond de politiehond een spoor dat leidde naar een open veld maar een zoektocht leidde niet tot resultaat. Of er mogelijk toch nog iets ontvreemd is moet vandaag uit de aangifte blijken.
De politie stelt een onderzoek in naar de eigenaar gebruiker van de bestelbus.