Politiebericht Brabant-Noord: Oss 27-02-2002

Bron: Politie Brabant-Noord

Korps: Brabant-Noord, plaats: Oss 27-02-2002 Persbericht district Maasland

WONINGINBRAKEN

In Ravenstein en omgeving is vannacht in enkele huizen ingebroken. Via de gaatjesboor-methode kwam men via een raam aan de achterzijde binnen. Dat gebeurde bij drie huizen aan Den Ong in Ravenstein. Uit een van de huizen verdween een fotocamera, videorecorder en geld. Van de andere huizen is nog niet bekend wat er weg is. Uit een huis aan De Weeg-kamp te Huisseling is na inbraak via gaatjesboren een bedrag van 40 euro weggenomen. Bij een ander huis in dezelfde straat mislukte het forceren via gaatjesboren omdat men balken in de schuifpui had gelegd. In een ander huis aan dezelfde straat voorkwamen vastge-schroefde hoekijzers in het raam dat men binnen kon komen. In Berghem is vannacht inge-broken in een woning aan de Heiligenbos. Inbraak via gaatjesboren kan men voorkomen door hendels met slot of een opzetslot op het raam of deur te monteren.

BEDRIJFSINBRAAK

In een hondentrimsalon aan de Schaepmanlaan te Oss is vannacht ingebroken. Er zijn twee tondeusen en scheerkoppen weggenomen. Het slot van de deur was geforceerd. Uit een kapperszaak aan de Wolfskooi te Oss namen inbrekers vannacht een telefoon en 30 euro uit de fooienpot weg. De voordeur was geforceerd. Uit een winkel aan dezelfde straat is vannacht een bedrag van 200 euro uit de kassa gestolen, alsmede een 40-tal sokken.

AUTO GESTOLEN

Aan de Van Veldekekade in Oss is vannacht een blauwe Mazda 323 met het kenteken DL-LJ-75 gestolen.

AIRBAGS GESTOLEN

Uit een auto aan de Paasakkers te Heesch is vannacht een airbag, een versterker en een frontpaneel gestolen. Uit een auto aan de Gaffel te Nuland is vannacht ook een airbag ge-stolen, naast de autoradio, een gsm en autopapieren. Uit een auto aan de Ploeg te Nuland is vannacht de airbag uit het stuur gehaald. Het betreft alle drie keer een Peugeot.