'De Gouden IJsspatel 2002'

Koninklijk Horeca Nederland

Persbericht Stichting Activiteiten FastFood & IJsbedrijven 26 februari 2002

'De Gouden IJsspatel 2002'

Vianen, 26 februari 2002 - Rene Verschueren van IJssalon Clevers uit Grubbenvorst is winnaar geworden van de door de stichting Activiteiten FastFood & IJsbedrijven georganiseerde vakwedstrijd 'De Gouden IJsspatel' tijdens de eerste dag van IJsvak.

De wedstrijd staat open voor iedereen die beroepshalve consumptie-ijs bereidt. Landelijk of internationaal opererende ijsfabrikanten en hun werknemers zijn van deelname uitgesloten. Opdracht van de wedstrijd is het bereiden van een smaak ijs van een eigen, vooraf bereide compositie. De smaak van 2002 was Banaan. Het ijs is door een vakbekwame proefjury, beoordeeld op smaak, kleur, geur en structuur.

Naast een beker bestond de eerste prijs uit een geldbedrag van 225.00 en een grote beker . De tweede prijs bestond uit een geldprijs van 115.00 en een beker, de derde prijs bestond uit een geldprijs van 60.00 en een beker. En voor de winnaars medaille`s, goud zilver en brons.

De 2e t/m 3e prijs zijn als volgt verdeeld:
2. Diego Alesci van Diego's Eis uit Erkelenz (Duisland) 3. Roel Hendriks van IJssalon Clevers in Arcen

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties