Nieuw onafhankelijk kwaliteitscentrum examinering mbo

Datum nieuwsfeit: 28-02-2002

KWALITEITSCENTRUM EXAMINERING

Nieuw onafhankelijk kwaliteitscentrum examinering mbo

Vandaag heeft Minister Hermans het businessplan voor KwaliteitsCentrum Examinering(KCE) ontvangen uit handen van de heer Deetman, voorzitter van het Bestuur KCE. Dit businessplan beschrijft onder meer de werkwijze en inrichting van het kwaliteitscentrum.

Eén onafhankelijke instantie (KCE) gaat zich voortaan bezighouden met de borging van de kwaliteit van de examinering in het middelbaar beroepsonderwijs. Nog dit jaar stelt KCE daartoe landelijke standaarden op voor examens en examinering. Vanaf 1 augustus 2003 gaat KCE toetsen of onderwijs- en exameninstellingen aan deze standaarden voldoen.
Daarnaast is nieuw dat een ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen