Politiebericht Flevoland 28-02-2002

Korps: Flevoland, plaats: gehele regio 28-02-2002 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Saskia van Bruinessen, 06-53224343

Aanhouding inbreker
LELYSTAD Woensdagmiddag kreeg de politie een melding dat iemand bij een woning op de Voorstraat aan het inbreken was. Ter plaatse zag de politie een man een raam inklimmen. Toen de verdachte uit de voordeur naar buiten liep, is deze staande gehouden. De voor de polite bekende 21-jarige Lelystedeling is op verdenking van inbraak aangehouden. De politie sluit niet uit dat hij met meerdere inbraken te maken heeft en is een onderzoek gestart. De verdachte is ingesloten (in verzekering gesteld) op het politiebureau.

Overige aanhoudingen
ALMERE Een 14-jarige en een 18-jarige jongen en een 43-jarige vrouw uit Almere werden woensdagavond aangehouden onder andere voor bedreiging en verzet. De politie kreeg een melding dat reizigers op het station Parkwijk lastig gevallen werden door een aantal personen. Ter plaatse trof de politie geen groep aan, maar een fietser (de 14-jarige) die zij aansprak. Deze begon een discussie en wilde zijn naam niet geven. Een aantal andere personen kwam hierop af en bemoeiden zich ermee. De politiehond verleende assistentie om een escalatie te voorkomen. De 14-jarige die zich verzette, is aangehouden. Verder hield de politie nog een 18-jarige jongen en een 43-jarige vrouw die zich met de aanhouding bemoeiden, aan. Na verhoor op het politiebureau, zijn alle verdachten heengezonden. Proces-verbaal wordt opgemaakt.

ALMERE Woensdagmiddag hield de politie op het Muntmeesterhof een verwarde 35-jarige man uit Almere aan. De politie kreeg verschillende meldingen dat een voor hun bekende man passanten op het Busplein lastig viel en zich aggressief gedroeg. Dit was al meerdere malen gebeurd. De man is aangehouden en voor nader verhoor overgebracht naar het politiebureau. Hulpverlening is in kennis gesteld.

Aanrijdingen
ALMERE Woensdagmiddag raakte een 21-jarige inwoner van Heemskerk op de busbaan ter hoogte van de Sluis gewond toen hij met zijn bestelauto botste met een bus. De 21-jarige bestuurder reed op de Sluis richting de Haak toen hij op de kruising met de busbaan botste met de bus. De 44-jarige buschauffeur uit Lelystad verklaarde groen licht te hebben. Een aanrijding kon niet meer voorkomen worden. De 21-jarige is met onbekend letsel per GGD-ambulance onder politiebegeleiding naar het AMC overgebracht.

ALMERE Een 10-jarige jongen die op straat speelde, werd woensdagmiddag op de Jan Steenstraat aangereden door de auto van een nog onbekende bestuurder. De jongen liep schaafwonden op. De automobilist is nog niet gevonden.

EMMELOORD Woensdagavond vond een eenzijdige aanrijding plaats op de Moerasandijviestraat. Ter plaatse zag de politie een gewonde vrouw zitten. Deze 28-jarige vrouw uit Almere bleek de inzittende van een auto die tegen de brug gebotst was, te zijn. Ter plaatse waar nog een 22-jarige man uit Emmeloord en een 30-jarige vrouw uit Emmeloord stonden, was wat onduidelijkheid over wie de bestuurder was. Omdat de politie vermoedde dat beiden alcohol gedronken hadden, zijn deze aangehouden en voor nader verhoor overgebracht naar het politiebureau. Het slachtoffer is met beenletsel per GGD-ambulance naar het ziekenhuis overgebracht. Het voertuig is afgesleept. De 30-jarige vrouw werd ook naar het ziekenhuis gebracht, maar weigerde behandeling en is vrijwillig meegegaan naar het politiebureau. De man bekende gereden te hebben. Hij blies 425 ug/l (0,97 promille). Hij bleek ook geen rijbewijs te hebben. Proces-verbaal is opgemaakt.

Easy Rider
EMMELOORD & DRONTEN De politie Emmeloord hield woensdag van half 3 tot half 4 s middags een Easy Rider controle. In totaal zijn 10 bromfietsen gecontroleerd en 13 boetes uitgereikt. De meeste boetes (6) waren voor teveel vermogen. Ook de politie Dronten hield een dergelijke controle van woensdag half 8 s ochtends tot 3 uur s middags. In totaal zijn 8 bromfietsers gecontroleerd. Hiervan hadden 3 bromfietsen teveel vermogen. Wel hadden alle bestuurders hun papieren in orde.