Robeco introduceert Robeco AEX Garant mrt 02/07

ROBECO NEDERLAND BV

Robeco introduceert Robeco AEX Garant mrt 02/07

ROBECO INTRODUCEERT ROBECO AEX GARANT MRT 02/07

Robeco start morgen met de inschrijving van zijn 17e Garantfonds, het ROBECO AEX Garant mrt 02/07. Ook met dit fonds kunnen beleggers profiteren van koersstijgingen, terwijl het neerwaartse koersrisico beperkt is. Het rendement van het fonds is afhankelijk van de waardestijging van de AEX-index.

Vier koerskliks
De participaties hebben een looptijd van vijf jaar en een uitgifteprijs van EUR 55,75. De minimumgarantiewaarde bedraagt EUR 50,00. Het fonds kent vier koerskliks, die ervoor zorgen dat de behaalde koerswinst - op de einddatum - wordt veiliggesteld op vooraf bepaalde niveaus van de AEX-index. Deze koerskliks liggen respectievelijk 10%, 20%, 30% en 40% boven de beginkoers van de index. Als beginkoers geldt daarbij het gemiddelde van de slotkoersen van de index van de eerste vijf beursdagen van de looptijd van het fonds, te weten donderdag 28 maart, dinsdag 2 april tot en met vrijdag 5 april 2002.

Het fonds heeft een participatiegraad van 80%. Dit betekent dat deelnemers voor 80% meedelen in een stijging van de index, gedurende de looptijd van donderdag 28 maart 2002 tot en met vrijdag 30 maart 2007. Er is geen maximum verbonden aan de eindwaarde van de participaties.

Via Robeco Direct en Rabobank
De intrinsieke waarde van een participatie wordt bepaald op basis van de waarde van de onderliggende beleggingen. Deze wordt dagelijks via Robeco Direct en de Rabobank bekendgemaakt. Uitstappen is vanaf vrijdag 19 juli 2002 op iedere derde vrijdag van de maand mogelijk. Als laatste verkoopdatum geldt vrijdag 16 februari 2007. De deelnemer ontvangt bij tussentijdse verkoop - uitsluitend aan het fonds - de intrinsieke waarde onder aftrek van verkoopkosten. Op de einddatum zijn geen verkoopkosten verschuldigd en wordt de garantiewaarde (in elk geval tenminste EUR 50,00), dan wel de intrinsieke waarde - als deze laatste hoger is dan de hoogst behaalde klik - uitgekeerd.

Beleggingsbeleid
Er wordt belegd in obligaties en opties. De uitzetting in obligaties heeft ten doel, dat aan het eind van de looptijd de minimale garantiewaarde aan de participant kan worden geretourneerd. Met de beleggingen in opties wordt de koersontwikkeling van de AEX-index gevolgd en worden de koerskliks vastgelegd. Door de fiscale structuur is ROBECO AEX Garant mrt 02/07 geen vennootschaps- en kapitaalsbelasting verschuldigd.
Voor de deelnemers geldt dat zij jaarlijks per saldo 1,2% vermogensrendementsheffing over hun gemiddelde nettovermogen betalen.

Inschrijving
De inschrijvingsperiode loopt van vrijdag 1 maart tot en met vrijdag 22 maart 2002, 17.00 uur. De inschrijving eindigt voortijdig als het fonds voor deze datum al vol is. De inschrijving loopt dus 'zolang de voorraad strekt'. Deelname is mogelijk via Robeco Direct en de Rabobanken. De uiterlijke stortingsdatum is woensdag 27 maart 2002. In de uitgifteprijs van EUR 55,75 is een eenmalige beheervergoeding van 4,0% opgenomen.

Voor nadere informatie:
Ronald Florisson, Corporate Communications Robeco