Ontslagen dreigen door verkoop Philips in Apeldoorn

Vindplaats 2

CNV BEDRIJVENBOND

CNV:Ontslagen dreigen door verkoop Philips in Apeldoorn

Door verkoop van Philips Componenten Apeldoorn aan het Belgische EPTE dreigen 26 van de ruim zeventig werknemers te worden ontslagen. Dit heeft CNV Metaal en elektro vanmiddag van de Philips-directie te horen gekregen. Ooit werkten in deze vestiging circa tweeduizend personeelsleden.Aanleiding tot de verkoop is enerzijds dat het bedrijf verlies lijdt en anderzijds dat de fabricage van elektronische industriële componenten niet meer tot de kernactiviteiten van het elektronicaconcern behoort.

In een eerste reactie heeft CNV Metaal en elektro aan Philips laten weten dat er een opgetuigd sociaal plan moet worden opgesteld. Het standaard sociaal plan (RAP) is wat de bond betreft niet voldoende. Daarnaast komen er wat de bond betreft geen werknemers in de WW. Philips sluit gedwongen ontslagen en werkloosheid daarentegen niet uit. CNV Metaal en elektro wil dat alle betrokken werknemers worden begeleid naar ander werk.

Nadere inlichtingen:
Peter de Jong (bestuurder CNV Metaal en elektro), tel.: 06 - 51 60 19 67.

Houten, 28 februari 2002

28 feb 02 16:43