RFT: publiekscampagne Financiële Bijsluiter

STE

RFT: publiekscampagne Financiële Bijsluiter

RFT komt met publiekscampagne voor Financiële Bijsluiter

De Raad van Financiële Toezichthouders (RFT) geeft op 1 maart het startsein voor een publiekscampagne voor de financiële bijsluiter. De RFT laat dit weten in reactie op berichtgeving waarin gemeld is dat afgezien wordt van een dergelijke campagne.

De financiële bijsluiter, een informatiedocument voor consumenten bij complexe financiële producten, wordt per 1 juli 2002 verplicht gesteld. Vanaf 1 januari 2002 kunnen financiële instellingen de bijsluiter al op vrijwillige basis invoeren.

De landelijke campagne wordt gevoerd in de maanden mei en juni via diverse landelijke media. Voorafgaand aan de campagne zal vanaf 1 maart via de websites van de financiële toezichthouders (DNB, PVK en STE) reeds uitvoerig aandacht worden besteed aan de financiële bijsluiter. Ook via mailings en externe optredens zal de financiële bijsluiter onder de aandacht worden gebracht.

De Raad van Financiële Toezichthouders (RFT) is een samenwerkingsverband van de Nederlandsche Bank, de Pensioen- & Verzekeringskamer en de Stichting Toezicht Effectenverkeer. De STE is thans voorzitter van de RFT.

Voor meer informatie:
Woordvoering STE, Werner van Bastelaar 020 55 35 541