Belgacom steunt 18 Belgische nationale ploegen

Belgacom

28 februari 2002

Belgacom steunt 18 Belgische nationale ploegen

Vanaf 1 maart gaat Belgacom niet minder dan 18 Belgische sportfederaties en hun nationale ploegen steunen en aldus haar intrede doen in nieuwe sporttakken. Naast tennis, voetbal, atletiek en zeilen zal Belgacom voortaan ook aanwezig zijn in allerhande disciplines zoals volleybal, basketbal, hockey, handbal, ...

Als nationaal bedrijf achtte Belgacom zich verplicht dit origineel initiatief te nemen, dat voor België helemaal nieuw is. De nationale ploegen en de sport behoren tot de voornaamste ambassadeurs van België en zijn imago. Bovendien kunnen zij rekenen op de sympathie van miljoenen burgers in het hele land.

Door zijn samenwerking hoopt de nationale operator verder te gaan dan wat de Belgische atleten vandaag al verwezenlijken en mikt hij op nieuwe, nog betere prestaties op de Olympische Spelen van Athene in 2004.
Deze grote sponsoringoperatie werd vandaag gelanceerd door John J. Goossens, President & CEO van Belgacom, in aanwezigheid van vertegenwoordigers van de betrokken federaties, van Jacques Rogge, Voorzitter van het International Olympisch Comité, François Narmon, Eddy Merckx en andere personaliteiten uit de Belgische sportwereld.

Deze steun aan de elite van de sport belet Belgacom echter niet verder de richting uit te gaan van «sport voor iedereen». Zo wil zij haar samenwerking met Bloso en Adeps verstevigen om de ontdekking van nieuwe sporten in gezins- of schoolverband aan te moedigen. De klanten en medewerkers van Belgacom zullen eveneens kunnen profiteren van deze betrokkenheid bij de Belgische sport via public relations-acties op verschillende sportevenementen. Een sterkere betrokkenheid bij de nationale sport was één van de wensen van de klanten en het personeel van Belgacom. Deze wens wordt werkelijkheid.

Zoals elke vorm van communicatie brengt sport de mensen bij elkaar en precies dat is het streefdoel van Belgacom.