CAO-onderhandelingen Aldipress nog niet rond

Dienstenbond CNV

CAO Nieuws

CAO-onderhandelingen Aldipress nog niet rond

De CAO-onderhandelingen bij Aldipress duren langer dan verwacht. Tijdens de onderhandelingsronde op dinsdag 19 februari zijn er flinke vorderingen gemaakt op een aantal punten, onder andere de looptijd, de loonsverhoging, het pre-pensioen, arbeid en zorg.

Aan het eind van de onderhandelingsronde bleek echter dat het onderwerp van de vergoeding voor verschoven uren is blijven liggen. Partijen zijn van mening dat de huidige regeling niet goed past bij de nieuwe roosters. Tevens maakt de huidige CAO onterecht onderscheid tussen fulltimers en parttimers. De laatstgenoemden krijgen volgens de huidige CAO geen vergoeding voor het werken in de avonduren.

CNV Media is van mening dat het uitgangspunt van de nieuwe toeslagen moet zijn dat de regeling minstens gelijkwaardig moet zijn voor alle werknemers en dat er dus niet langer verschil moet worden gemaakt tussen fulltimers en parttimers.

Binnenkort is er weer overleg hebben met de kadergroep bestaande uit OR-leden. Uiteindelijk zullen wij u een totaalpakket voorleggen met de vraag of u akkoord bent met de nieuwe CAO Aldipress.

U kunt uw vragen stellen aan uw bestuurder Harm Haverkamp, tel: 035-6773907. Email: (hilversum@cnvdibo.nl).

Hilversum, 25 februari 2002.