Aflossing leiding Nederlands liaisonteam Central Command

Aflossing leiding Nederlands liaisonteam Central Command

04-03-2002

Persbericht ministerie van Defensie DV/PB016

Commodore J.L.H. Eikelboom van de Koninklijke Luchtmacht zal op dinsdag 5 maart a.s. de functie van hoofd van het Nederlandse liaisonteam bij Central Command (CENTCOM) in Tampa (Florida) overnemen van Commandeur J.W. Kelder.

Het Nederlandse liaisonteam voert sinds 22 oktober 2001, namens de Chef Defensiestaf, overleg met CentCom over de mogelijke bijdrage van ons land aan de acties van de Verenigde Staten ter bestrijding van het internationale terrorisme. Commodore Eikelboom is op dit moment commandant van de vliegbasis Volkel. Eind maart zal hij kort naar Nederland terugkeren om het commando van de vliegbasis op 29 maart over te dragen aan Luitenant-Kolonel R. de Rave.

Na beëindiging van zijn functie in Tampa (medio dit jaar) wordt Commodore Eikelboom geplaatst bij de Luchtmachtstaf in de functie van Sous Chef Operationeel Beleid en Behoeftestelling. (foto: archief Defensie)

* Dossier: Afghanistan/Strijd tegen het terrorisme