Stormloop op gratis software accountants

Meer uit deze bron

Ingezonden persbericht

Stormloop op gratis software accountants

MKB positief over rapporten op maat

AMSTERDAM, 20020305 -- Nadat bekend is geworden dat het Amsterdamse bedrijf BoekBank accountants- en administratiekantoren in de gelegenheid stelt haar software voor boekhouden en maatrapporten via internet gratis aan bedrijven uit het MKB ter beschikking te stellen, is er een ware run op deze accountants- en administratiekantoren ontstaan.

De softwareproducent BoekBank sluit sinds kort licentie-overeenkomsten af met accountants- en administratiekantoren, waarbij deze haar software voor boekhouden en maandelijkse rapportages via internet, gratis aan MKB-bedrijven kunnen geven. Toen dit afgelopen vrijdag bekend werd bij de vaste relaties van BoekBank ontstond er een ware run op deze accountants- en administratiekantoren. Ondernemers uit het MKB zijn met name zeer positief over de mogelijkheid elke maand zo'n 20 rapporten op maat te ontvangen, voorzien van het deskundig commentaar van hun accountant of administrateur. Bedrijven hebben duidelijk behoefte aan tussentijdse rapportages, veel meer dan aan het na afloop van een jaar te maken Jaarrapport. Nu kunnen zij elke maand bijsturen, mede aan de hand van de adviezen van accountant of administrateur.

Bedrijfsmodel
MKB-ers krijgen bij de maatrapportages tevens de beschikking over een model van hun bedrijf waarmee zij de gevolgen van bepaalde beslissingen eerst kunnen doorrekenen. Andere inkoop- of verkoopprijzen, een wijziging in de kosten, de aanschaf van een nieuwe machine of de uitbreiding van het personeel? Met het bedrijfsmodel ziet de ondernemer direct wat de gevolgen zijn voor zijn bedrijf.

Klantenstop
Verscheidene licentie-houders hebben BoekBank inmiddels laten weten even niet meer op de site vermeld te willen worden, omdat zij in een paar dagen soms 5 of 6 nieuwe bedrijven als klant hebben gekregen, en hiermee voorlopig aan hun plafond zitten.

Noot voor redacties