Politiebericht Flevoland 06-03-2002

Korps: Flevoland, plaats: District Zuid 6-03-2002 Dagelijkse Persberichten
Stafdienst Communicatie, Marieken Westerink, 06-53737697

Verkiezingsborden verdwenen
ZEEWOLDE Een politieke partij in Zeewolde heeft dinsdagochtend aangifte gedaan van diefstal. In de nacht van maandag op dinsdag zijn alle 108 verkiezingsborden van deze partij, die onder meer geplaatst waren aan de Gelderseweg, ontvreemd. De schade loopt in de enige duizenden euros.

Bromfietscontrole
ALMERE De politie heeft dinsdagochtend op het Fontanapad een bromfietscontrole uitgevoerd. Van de 15 gecontroleerde bromfietsen bleken er 9 niet in orde te zijn. In totaal zijn 12 bekeuringen uitgeschreven voor voornamelijk het rijden zonder helm en het overschrijden van de constructiesnelheid.

Agressieve winkeldief aangehouden
ALMERE Bij een supermarkt aan de Kruisstraat is dinsdagmiddag een 36-jarige Almeerder aangehouden. Winkelpersoneel wilde de man aanhouden omdat ze hem verdachten van winkeldiefstal. Hierbij verzette de man zich hevig en ontstond er een worsteling. De verdachte is overgedragen aan de politie. Hij en een winkelmedewerker zijn voor controle overgebracht naar het Flevoziekenhuis. Na behandeling in het ziekenhuis is de Almeerder op het politiebureau in verzekering gesteld.