Marijnissen zoekt meer Bondgenoten

Datum nieuwsfeit: 08-03-2002

SP

Marijnissen zoekt meer Bondgenoten

Jan Marijnissen, voorzitter van de SP-fractie in de Tweede Kamer, heeft in een brandbrief de voorzitters van de overige FNV-bonden opgeroepen om het voorbeeld van FNV Bondgenoten te volgen en het SER-voorstel voor een nieuwe WAO te verwerpen. Maandag a.s. vergaderen deze voorzitters in de federatieraad over het standpunt van de FNV.

Vanmorgen heeft de SP nog actie gevoerd voor aanvang van de bondsraad van FNV Bondgenoten om deze bond nog eens op de kwalijke aspecten van het SER-plan te wijzen. Om de leden van de bondsraad een hart onder de riem te steken en ze aan te moedigen om als eerste vakbond het SER-advies te verwerpen, kregen ze een mooi boeket bloemen. Bondgenoten heeft het advies van de SER inmiddels afgewezen.

Noot voor redacties