Aanhouding bouwfraudeur

Arrondissementsparket Roermond

Roermond, 12 maart 2002

Aanhouding bouwfraudeur

Op maandag 4 maart jl. heeft de politie een 51 jarige Venlonaar aangehouden op verdenking van het plegen van bouwfraude op grote schaal.
De man, die op papier geen directeur was, maar achter de schermen wel de touwtjes in handen had, wist particuliere bouwers voor zich te winnen, waarbij hij zijn afspraken niet nakwam, waardoor deze particulieren voor honderduizenden euro's benadeeld werden. Ook fleste hij toeleveranciers door ingehuurde bedrijven niet te betalen voor verrichte arbeid en geleverde goederen niet af te betalen.
Onder leiding van de Rechter-Commissaris werden op 2 plaatsen in Roermond doorzoekingen gedaan. Hierbij werd een groot gedeelte van de financiële administratie van het bedrijf, alsmede een auto en cashgeld in beslag genomen.
De aangehouden man wist tevens andere benadeelden over te halen geld naar hem over te maken voor het oprichten van bedrijven, welk geld uiteindelijk nooit voor die doeleinden gebruikt werd. Naar de verblijfplaats van de op papier geregistreerd staande directeur, die in werkelijkheid als stroman fungeerde, wordt nog gezocht. De politie verwacht dat meer gedupeerden zich zullen melden nu de aanhouding van de fraudeur een feit is. De aangehouden verdachte verblijft in voorlopige hechtenis en zal a.s. donderdag voor de Raadkamer verschijnen.