Ontslagen bij Budget Rent a Car

Datum nieuwsfeit: 12-03-2002

FNV BONDGENOTEN

Ontslagen bij Budget Rent a Car

Bij autoverhuurder Holland Car Leasing, de licentiehouder van Budget Rent a Car in Nederland, worden 42 mensen ontslagen. Dit hebben personeel en bonden vanochtend te horen gekregen. De ontslagen vallen voornamelijk bij het callcentre en de afdeling ICT op het hoofdkantoor in Hoofddorp. Ook zal het aantal locaties worden verminderd. Morgen zullen FNV Bondgenoten en CNV Bedrijvenbond een gezamenlijke ledenvergadering beleggen over een Sociaal Plan voor de ontslagen werknemers.

De ontslagen zijn het gevolg van een reorganisatie bij het bedrijf. Holland Car Leasing lijdt al drie jaar achtereen verlies.. Koen Zonneveld bestuurder van FNV Bondgenoten: 'De financiële situatie van het bedrijf was zo beroerd, dat een toekomst voor de autoverhuurder zelfs even onzeker was. Met deze reorganisatieplannen lijkt het voortbestaan in ieder geval gegarandeerd'.

Bij Holland Car Leasing werken 900 mensen.

Meer informatie:
Koen Zonneveld, bestuurder FNV Bondgenoten, 06-51255927 Ingrid van den Berg, voorlichter FNV Bondgenoten, 030-2738478

12 mrt 02 12:12