REMI CLAEYS ALUMINIUM : NV Gevaert versterkt aandeelhouderspositie

Bron: Euronext Brussels

Euronext Brussels

Persberichten - 13/03/2002

REMI CLAEYS ALUMINIUM : NV Gevaert versterkt aandeelhouderspositie door uitkoop van GIMV Remi Claeys Aluminium deelt mee dat de NV Gevaert, die in november 2001 in het aandeelhoudersschap van het bedrijf stapte zowel via aankopen op de markt als door overname van een pakket aandelen van een financiële institutionele belegger, haar aandeelhouderschap heeft opgedreven door alle aandelen die GIMV nog behield in Remi Claeys Aluminium over te nemen. Daardoor is de participatie van Gevaert gestegen tot bijna 7 % en is de meldingsgrens van 5% overschreden. GIMV trad in 1995 toe tot het aandeelhoudersschap van Remi Claeys en verkocht bij de beursintroductie in 1998 een belangrijk deel van haar participatie. Sinds de algemene vergadering van april vorig jaar had GIMV geen vertegenwoordiger meer in de Raad van Bestuur van Remi Claeys Aluminium. Vanaf dat ogenblik beschouwde GIMV zijn participatie in de onderneming dan ook eerder als een thesauriebelegging en was de actieve rol van GIMV als dusdanig uitgespeeld. De Remi Claeys Aluminium groep is één van de grootste onafhankelijke producenten van aluminium halffabrikaten in Europa en heeft vestigingen in 13 verschillende landen. De groep telt circa 1050 medewerkers en kent 3 kernactiviteiten: RC System, Extrusie (de productie van aluminium profielen), en Alutubes (de productie van gelaste buizen in aluminium). Voor deze laatste activiteit is de groep marktleider in Europa. In 2001 realiseerde Remi Claeys Aluminium een omzet van 304,29 miljoen euro. Voor financiële informatie, persberichten en opvragen jaarverslag: www.remi-claeys.be info@remi-claeys.be

Bron: REMI CLAEYS ALUMINIUM Provider: Euronext Brussels