Kloosterconcerten in Duitse Zwarte Woud

Duits Verkeersbureau

December 2001

Kloosterconcerten in Zwarte Woud

Vanaf 14 maart a.s. zijn er tot november van dit jaar regelmatig kloosterconcerten te beluisteren in de sfeervolle feestzaal van de vroegere Benedictijnerabdij in St. Blasien in het zuidelijke Zwarte Woud. De optredens zijn in genoemde periode steeds op donderdagen.

In de voormalige abdij zullen de komende maanden onder meer optreden het Württembergs Kamerorkest Heilbronn, de Zuidduitse Blaassolisten en het Europese kamermuziekensemble Camerata Vivaldi. Het laatste concert in deze serie is op donderdag 14 november a.s.

St. Blasien is een prachtig gelegen stadje, dat uitermate geschikt is voor cultuurliefhebbers. De Dom van St. Blasien is de op twee na grootste koepelkerk van Europa, die in 1783 gereed kwam. In de bezienswaardige kerk worden van 29 juni tot 10 augustus a.s. internationale `Domconcerten' gehouden. Van 14-18 augustus is de Dom het decor van de `Domfestspiele'. Dan wordt in St. Blasien het stuk `Licht van het Oosten' opgevoerd.

Meer info:
Tourist-Information, Am Kurgarten 1-3, D-79837 St. Blasien, tel. 00 49.7672 41 430, fax 00 49.7672 41 438, e-mail:
tourist-information@st-blasien-menzenschwand.de