Fortis - Nieuwe benoeming bij Fortis Azië

Datum nieuwsfeit: 15-03-2002

Persberichten - 15/03/2002

Fortis - Nieuwe benoeming bij Fortis Azië

Nieuwe benoeming bij Fortis Azië Fortis kondigt aan dat Dennis Ziengs is aangesteld als CEO van Fortis Azië met ingang van 1 april 2002. Dennis Ziengs zal verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling en het beheer van de bank- en verzekeringsactiviteiten van Fortis in Azië. Hij zal rapporteren aan Herman Verwilst, Deputy CEO van Fortis. Dennis Ziengs (Nederlander, 52) heeft veel ervaring opgedaan bij belangrijke Amerikaanse en Europese financiële instellingen in Azië, Noord- en Zuid-Amerika, en Europa. Vóór zijn komst naar Fortis, was Dennis Ziengs lid van de Bereichsvorstand (Divisiebestuur) van de Corporates en Real Estate Division van Deutsche Bank in Frankfurt (Duitsland). Daarvoor vervulde Dennis Ziengs management- en directiefuncties bij, achtereenvolgens, Continental Bank Group, ABN-Amro Bank en Rabobank. Dennis Ziengs behaalde een MBA-diploma en een BA (Business Administration) aan de universiteit van Oregon (USA) en een Businessdiploma aan de Netherlands School of Business (Nijenrode, Nederland).

Bron: Fortis
Provider: Euronext Brussels