Respectievelijk 3 en 4 jaar cel voor het doden van broer

Respectievelijk 3 en 4 jaar cel voor het doden van broer
Bron: Rechtbank 's-Gravenhage
Datum actualiteit: 15-03-2002

Verdachte en zijn broer hebben op een avond een heftige ruzie gehad met hun broer. De volgende ochtend hebben verdachte en zijn broer zich gezamenlijk naar het kantoor waar hun broer verbleef begeven teneinde hem een lesje te leren. Zij hebben daartoe een houten lat meegenomen. Nadat zij het kantoor waren binnengekomen is tussen het slachtoffer die aldaar naakt lag te slapen en verdachte een vechtpartij ontstaan. Verdachte heeft het slachtoffer daarbij met een houten lat geslagen waardoor deze door een ruit is gevallen. Het slachtoffer is ten gevolge van de ernstige verwondingen die hij daarbij opliep overleden. Verdachte heeft zijn in doodsnood verkerende broer in hulpeloze toestand achtergelaten en heeft zich vervolgens, net als zijn broer, uit de voeten gemaakt.

zie ook uitspraak:
AE0173

Ga naar betreffende uitspraak met nummer: ae0171

Voor de volledige uitspraak: Zie het origineel http://www.rechtspraak.nl/act...id=6953&i=43&ti=3 .