Politiebericht Utrecht: district Binnensticht 15-03-2002

Datum nieuwsfeit: 15-03-2002
Bron: Politie Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 15-03-2002 Persberichten district Binnensticht, 10.15 uur

Snelheidscontrole

ZEIST De politie heeft op donderdagmiddag 14 maart op de Utrechtseweg een snelheidscontrole uitgevoerd.

Tussen 12.00 en 14.30 uur werden in totaal 1763 voertuigen gecontroleerd. Voor 140 bestuurders werd een bekeuring uitgeschreven voor het overschrijden van de maximum snelheid van 80 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 125 km/u.

Aanrijding letsel

GROENEKAN Donderdagavond vond op de Nieuwe Weteringseweg een aanrijding tussen twee personenautos plaats waarbij twee gewonden vielen.

Omstreeks 21.35 uur reed een 26-jarige man uit IJsselstein met zijn auto over de Nieuwe Weteringseweg. Voor de man reed een 40-jarige bestuurster met haar auto. De 26-jarige man wilde de vrouw inhalen op een punt waar een inhaalverbod geldt, maar hij had echter niet in de gaten dat vanuit tegenovergestelde richting een 21-jarige bestuurder uit Maartensdijk aan kwam rijden.

Het gevolg was een frontale aanrijding waarbij beide bestuurders voor onderzoek naar het ziekenhuis moesten. De voertuigen raakten geheel vernield en moesten worden weggesleept.