CNV: Corus stopt opbrengst aluminiumpoot in vraagtekens

Datum nieuwsfeit: 18-03-2002

Christelijk Nationaal Vakverbond (CNV)

Informatie: VOOR DE PERS

CNV Metaal en Electro is een vakgroep van de CNV BedrijvenBond

18-03-2002

Corus stopt opbrengst aluminiumpoot in vraagtekens

CNV Metaal en elektro heeft zeer gemengde gevoelens bij de vandaag door Corus aangekondigde verkoop van de aluminiumdivisie. Corus zegt af te willen van de multimetaalstrategie, die één van de belangrijkste redenen was voor British Steel en Hoogovens om enkele jaren geleden te fuseren.

De bond constateert dat het Brits-Nederlandse staal- en aluminiumconcern hiermee een enorme u-bocht maakt. Het is maar de vraag of de verkoop van de aluminiumpoot op lange termijn de winst zal brengen die Corus broodnodig heeft. Op dit moment blijft Corus nog enigszins drijven mede dankzij de revenuen van de aluminiumdivisie. Volgens CNV Metaal en elektro is de verkoop vooral bedoeld om meer geld in het laatje te krijgen. Onduidelijk is echter wat het concern met de opbrengst gaat doen. Bestuurder Arthur Bot van CNV Metaal en elektro: "Normaal gesproken geef je aan waar je het geld voor gaat gebruiken, waar je in investeert. Zoals het er nu naar uitziet, stopt Corus het geld vooral in vraagtekens. Men blijft hierover volkomen onduidelijk." De bond vindt dat Corus het geld moet gebruiken om het concern een gezonde toekomst te bieden en hiervoor zo snel mogelijk de doelen en middelen moet aangeven.

Nadere inlichtingen:

Arthur Bot (bestuurder CNV Metaal en elektro)
06-20445190
Jan Immerzeel (persvoorlichting)