Tweede onderhandelingsronde college Amsterdam Oud Zuid

Datum nieuwsfeit: 18-03-2002

amsterdam oud zuid

Tweede onderhandelingsronde college op 18 maart 2002

In de eerste ronde toonden de partijen zich afwachtend. Geen enkele van de deelnemende partijen (VVD, PvdA, GroenLinks, ZPB, D66 en CDA) sloot een andere partij voor college deelname bij voorbaat uit.

De VVD heeft, als grootste partij, alle partijen in Oud Zuid met 2 zetels of meer uitgenodigd voor de eerste 2 onderhandelingsronden.

In de eerste ronde (11 maart) gaven de partijen hun analyse van de verkiezingsuitslag en gaven zij aan welke prioriteiten zij voor de komende periode hebben.

Alle partijen gaven aan dat ze bereid zijn om aan het college deel te nemen. De huidige oppositiepartijen (GroenLinks, ZPB en CDA) vonden dat de verkiezingsuitslag aanleiding geeft tot verandering van het college. De huidige collegepartijen (VVD, PvdA en D66) vonden echter dat de verkiezingsuitslag daar niet direct aanleiding toe gaf. Wel gaf de PvdA aan dat het zetelverlies hen terughoudend maakt. Alle partijen hebben hun prioriteiten voor de komende periode gegeven. Er is vervolgens afgesproken dat de partijen op papier voor een aantal onderwerpen (nogmaal) aangeeft in welke richting zij denken. Dit zal dan in de 2e ronde (18 maart) worden besproken.