Bedrijf beschuldigt Haagse griffier van 'blunder'

Datum nieuwsfeit: 19-03-2002

Bedrijf beschuldigt griffier van "blunder"

Bron: Rechtbank 's-Gravenhage

Datum actualiteit: 19-03-2002

Hoewel de officier van justitie uitdrukkelijk opdracht heeft gegeven om de administratieve bescheiden aan eiseres terug te geven, heeft de griffier van de rechtbank, belast met het beheer en de uitgifte van de in beslag genomen stukken, de opdracht van het parket onjuist ingevoerd in het systeem, hetgeen heeft geleid tot de teruggave van de stukken aan gedaagde. Gedaagde weigert thans de administratie af te geven aan eiseres. Daarmee handelt gedaagde onrechtmatig jegens eiseres en eiseres dreigt daar schade door te lijden. Gedaagde en zijn broer hebben deze administratie reeds eerder verduisterd en er blijk van gegeven deze stukken verborgen te willen houden voor eiseres. Eiseres heeft de administratie nodig om haar bewijspositie in de civiele procedures veilig te stellen en vreest dat gedaagde de administratie zal vernietigen om de bewijspositie van eiseres nadelig te beïnvloeden.

De voorzieningenrechter:

Veroordeelt gedaagde om binnen 24 uur na betekening van dit vonnis de administratieve bescheiden uit de dozen 1 tot en met 5, overeenkomstig aangehechte lijst van "in beslag genomen administratie" en de daarin in de kantlijn aangebrachte verdeling, aan eiseres af te geven.

Ga naar betreffende uitspraak met nummer: ae0288
(Zie het originele bericht)