Politiebericht Brabant-Noord: Cuijk 19-03-2002

Datum nieuwsfeit: 19-03-2002
Bron: Politie Brabant-Noord

Korps: Brabant-Noord, plaats: Cuijk 19-03-2002 Persbericht district Land van Cuijk

VRACHTAUTO DOOR VANGRAIL

Op de A73 is maandagmiddag een vrachtwagen dwars door de vangrail geschoten. Dat ge-beurde ter hoogte van Boxmeer. De Poolse trekker met oplegger reed over de snelweg, toen hij van achteren werd aangereden door een 63-jarige automobilist uit Bergen. De vrachtwa-genchauffeur raakte daarop de controle over zijn voertuig kwijt en reed door de vangrail van de middenberm, reed de weg over en kwam in de berm tot stilstand. Gelukkig kwam er op dat moment geen verkeer voorbij. De 48-jarige chauffeur werd met licht letsel overgebracht naar het ziekenhuis, de andere automobilist bleef ongedeerd, wel raakte zijn auto zwaar be-schadigd. Het verkeer had tot in de avond last van vertraging wegens het opruimen van de ravage.

GROTE ALCOHOLCONTROLE

Maandagavond heeft het Korps Landelijke Politiediensten op de A73 bij Beers een grote alcoholcontrole gehouden. 565 automobilisten ondergingen een blaastest. Slechts één had teveel gedronken, hij kreeg een proces-verbaal, ook vielen er 20 bekeuringen voor overtre-dingen als verlopen apk en het rijbewijs niet kunnen tonen.

INBRAAK BEDRIJF

Vannacht is ingebroken in een bedrijf aan de Hultenhoek in Groeningen. Uit de in het pand staande bedrijfsauto`s is gloednieuw gereedschap gestolen. De waarde is onbekend.