De Vrije Boekendag in Rotterdam

Bibliotheektheater
Hoogstraat 110
Rotterdam

Stichting Dunya, Stichting Weerwoord, het Bibliotheektheater uit Rotterdam, de lraanse Stichting voor Cultuur en Kennis, in samenwerking met het Cultureel Centrum De Badcuijp uit Amsterdam, organiseren in maart 2002 voor de derde keer in Rotterdam de Vrije Boekendagen.

Deze activiteit heeft als doel het publiek in contact te brengen met de schrijver die uitgeeft in eigen beheer of wordt uitgegeven in kleine oplagen. Ook kleine uitgeverijen nemen deel.

De Vrije Boekendagen zijn een aanvulling op de meer bekende Boekenweek en worden op landelijk niveau georganiseerd. In 2001 vond juist in Rotterdam de nationale opening van deze boekendagen plaats. In de aanwezigheid van meer dan 50 schrijvers temidden van een talrijk publiek werd aan allerlei talenten de kans gegeven zich te laten horen en zien.

Het centraal programma van de Vrije Boekendagen 2002 in Rotterdam vindt plaatst op woensdag 20 maart in het Bibliotheektheater, Hoogstraat 110. Naast de optreden van veel auteurs wordt ook een literaire markt gehouden waarin kleine uitgevers zich presenteren.

De organisatie nodigt alle schrijvers van poëzie en proza uit om twee gedichten of een fragment van hun proza in te zenden. Voor een snelle verwerking van de inzendingen verzoeken we u om uw bijdrage per e-mail te sturen. Dit kan naar (juan@dunya.ni) of naar (w.I.keursten@zonnet.ni) Uit de inzendingen wordt een selectie gemaakt voor presentatie in het programma van woensdag 20 maart 2002 in het Bibliotheektheater.

De auteurs uit muiticultureel Nederland worden nadrukkelijk uitgedaagd mee te doen. Auteurs mogen in eigen taal inzenden, maar ze worden verzocht de Nederlandse vertaling van hun werk toe te voegen.

Meer informatie:
Stichting Dunya